Wednesday, October 12, 2011

Save Sarawak,Save Malaysia

Pada Jumaat yang lepas(16 September 2011), DAPSY telah menganjurkan Forum "Save Sarawak, Save Malaysia" dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Negeri Sarawak(DPPNS) & Angkatan Muda Keadilan(AMK) di Hotel Grand Continental,Kuching bersempena dengan Sambutan Hari Malaysia.


Antara ahli panel yang turut menjayakan forum tersebut adalah Zairil Khir Johari(Setiausaha Politik Menteri Besar Pulau Pinang), Arif (Bendahari AMK Negeri Sarawak) manakala DPPNS telah diwakili oleh Syamsul Bahrie (Penolong Setiausaha DPPNS).

Dari kiri : Awang Saifeluddin(DAPSY), Zairil Khir Johari(DAP), Syamsul Bahrie(DPPNS),(AMK)

Saudara Syamsul Bahrie mewakili DPPNS membentangkan hujahnya
Antara perkara yang disentuh oleh Saudara Syamsul semasa forum adalah pengurusan hasil negeri Sarawak, pengurusan projek, penyelewangan serta pemikiran rakyat Sarawak. Keempat-empat poin yang dibentangkan ini bersangkut paut dan dirungkai satu persatu kenapa Sarawak perlu diselamatkan dari ketirisan urus tadbir yang diperintah oleh rejim BN/PBB.



Moga-moga titik pertemuan dan penganjuran forum "Save Sarawak,Save Malaysia" anjuran ketiga-tiga komponen Pakatan Rakyat ini membuahkan kemenangan buat rakyat pada PRU13 yang bakal menjelma tidak lama lagi.

No comments:

Post a Comment